|                        |                        |                        |                        |                        | 
INSTITUTUL DE MEDICINA LEGALA TIMISOARA
www.medlegtm.ro
Copyright 2010 by "IML Timisoara"    All Rights reserved
E-Mail: medicinalegala@clicknet.ro

Acreditarea ISO 9001


Dovada certificarii ISO 9001

Conform Certificat CERTIND nr. 2453 C - 2009,  IML Timisoara are documentat, implementat si mentine un SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITATII in conformitate cu cerintele standardului ISO 9001: 2008 in urmatoarele domenii de activitate:

Activitatea de medicina legala, de expertize, constatari, examene de laborator si alte lucrari medico-legale asupra persoanelor in viata, cadavrelor, produselor biologice si corpurilor delicte, in vederea stabilirii adevarului in cauzele privind infractiunile contra vietii, integritatii corporale si sanatatii persoanelor ori in alte situatii prevazute de lege, precum si efectuarea de expertize medico-legale psihiatrice si de cercetare a filiatiei.


Politica IML in domeniul calitatii

Prin reglementarile specifice, statul roman ne-a incredintat ca misiune asigurarea de mijloace de proba cu caracter stiintific pentru organele de urmarire penala, pentru instantele judecatoresti sau pentru alte parti implicate, cu scopul de a oferi acestora un suport probatoriu stiintific expertal.

Fiind constienti ca o organizatie isi mentine ratiunea de a exista numai atunci cand serviciile sale satisfac nevoile si asteptarile publicului sau, in viziunea IML Timisoara acest deziderat este asigurat numai atunci cand prestatia medico-legala este obiectiva, stiintifica si impartiala, contribuind astfel, prin mijloace specifice, prevazute de lege, la stabilirea adevarului.

Pornind de la premisa ca politica trebuie sa fie rezultatul unui echilibru intre punctele de vedere ale tuturor partilor interesate (statul roman, clienti, angajati, furnizori, societatea in ansamblul ei), la stabilirea politicii in domeniul calitatii, am luat in considerare necesitatile si asteptarile acestora.

Intrucat satisfacerea clientilor nostri poate fi asigurata numai atunci cand exista o armonie a interactiunii intre responsabilitatea conducerii, resursele umane si materiale si structura sistemului de management al calitatii, intreaga activitate a organizatiei noastre este bazata pe urmatoarele principii:
orientarea catre client (satisfactia clientului) prin:
     intelegerea intregii game de necesitati si asteptari ale clientului si comunicarea acestora in cadrul organizatiei
     asigurarea unei abordari echilibrate intre clienti si alte parti interesate (stat, angajat, furnizor, comunitate locala si societate in ansamblu)
leadership (management performant si participativ) prin:
     stabilirea unei viziuni clare privind viitorul organizatiei, precum si a valorilor si modelelor etice
     conducerea prin exemplu si promovarea comunicarii deschise si oneste
     stabilirea de obiective si teluri care sa constituie o provocare pentru angajati
motivarea si satisfactia personalului
     angajatii de la orice nivel reprezinta esenta organizatiei si implicarea lor deplina permite utilizarea aptitudinilor si capabilitatilor lor in beneficiul organizatiei
     inducerea sentimentului de entuziasm si mandrie referitor la apartenenta angajatului la organizatie
abordarea sistemica a proceselor din cadrul companiei
     intelegerea interdependentelor intre procesele sistemului si imbunatatirea continua a sistemului prin intermediul masuratorilor si evaluarilor
imbunatatirea continua a performantelor
     imbunatatirea continua a serviciilor, proceselor si sistemelor, ca un obiectiv individual la nivelul organizatiei
     utilizarea evaluarilor periodice, pe baza unor criterii de excelenta prestabilite, pentru identificarea zonelor cu potential de imbunatatire
management decizional bazat pe fapte prin:
     luarea deciziilor si intreprinderea actiunilor pe baza rezultatelor, luand in considerare un echilibru intre analizele logice, experienta si intuitie
relatii reciproc avantajoase cu furnizorii prin:
     stabilirea unei relatii cu furnizorii de produse si servicii, care sa echilibreze profitul pe timp scurt, cu consideratii pe termen lung, atat pentru organizatie, cat si pentru societate in ansamblu

Ca prim pas pentru transpunerea in practica a acestor linii directoare, IML Timisoara si-a propus implementarea si mentinerea unui sistem de management al calitatii in conformitate cu standardul de referinta  SR  EN  ISO  9001: 2008, proiectat pentru imbunatatirea continua a performantei sale.

Prin politica adoptata in domeniul calitatii urmarim:
satisfacerea cerintelor clientilor nostri, prin oferirea de servicii de calitate si prin respectarea prevederilor legale;
imbunatatirea continua a calitatii serviciilor oferite, prin identificarea si corectia eventualelor neconcordante constatate pe intreaga bucla de prestare a serviciului;
instruirea continua a tuturor angajatilor in scopul constientizarii si asumarii responsabilitatilor pentru realizarea performantei calitatii;
cultivarea, in randul personalului propriu, a competentei, responsabilitatii si a unei atitudini de parteneriat pozitiv;
imbunatatirea capacitatii manageriale, a sistemului informational si a comunicarii intre angajatii organizatiei;
atragerea si mentinerea unor angajati inventivi si creativi;
stabilirea si mentinerea unor relatii de afaceri reciproc avantajoase cu furnizorii nostri de produse si servicii, prin selectarea si evaluarea obiectiva a acestora;
crearea si mentinerea unei imagini favorabile in mediile in care activeaza organizatia noastra.

Pentru cresterea eficientei si eficacitatii organizatiei in realizarea obiectivelor si obtinerea rezultatelor dorite, fiecare activitate din cadrul organizatiei noastre, inclusiv resursele aferente, va fi condusa ca un proces, iar identificarea, intelegerea si conducerea proceselor vor fi corelate intr-un sistem care respecta principiile si cerintele standardului SR EN ISO 9001:2008.

Angajatii de la toate nivelele sunt constienti de avantajele pe care le ofera prestarea de servicii de calitate si de efectele acestora asupra satisfacerii clientului, asupra celorlalti angajati, asupra eficientei economice, precum si asupra societatii in general.